Jak transportować ponadgabaryty na sto procent! - przewozimy

przewóz wielkogabarytowy poznań

Może się zdarzyć że transport ciężki

Przepisy prawa określają dosyć szczegółowo normy dotyczące wymiarów i wagi pojazdów przemieszczających się po drogach publicznych. Zdecydowana większość transportu drogowego realizowanego każdego dnia na terenie cał

Jak  transportować ponadgabaryty na sto procent! - przewozimy przewóz wielkogabarytowy poznań
ej Europy nie wymaga specjalnych zabiegów, aby te wytyczne zachować. Jednak zdarza się konieczność przewiezienia ładunku, który te normy przekracza. W takiej sytuacji w grę wchodzi transport ponadgabarytowy. Wymaga on zazwyczaj szczegółowego zaplanowania każdego aspektu przedsięwzięcia, poczynając od wielu formalności związanych z uzyskaniem koniecznych pozwoleń, poprzez zastosowanie specjalistycznego pojazdu, aż po dokładne zaplanowanie każdego odcinka trasy przejazdu. Może się zdarzyć, że transport ciężki wyłącznie drogami publicznymi nie będzie możliwy i będzie konieczne uzupełnienie go transportem morskim czy rzecznym. Przewóz ponadnormatywny obejmuje z reguły elementy ciężkich konstrukcji przemysłowych, transport maszyn, ciężkiego sprzętu budowlanego, linii produkcyjnych czy też rozwiązań dla przemysłu energetycznego.


Transport ponadgabarytowy - kiedy warto z niego skorzystać?

Nawet jeśli twoja firma posiada własne ciężarówki lub inne pojazdy oraz dopasowane do nich naczepy, czasami i one nie wystarczą do przewiezienia pewnych niestandardowych ładunków. A wtedy musisz wykorzystać to, co oferuje ci transport ponadgabarytowy. Wraz z jego pomocą jesteś w stanie przewieźć każdy, nawet najbardziej nietypowy, najcięższy czy totalnie niewymiarowy ładunek - chociażby maszynę rolniczą.

Oczywiście transportem ponagabarytowym nie jest wyłącznie transport maszyn rolniczych. To także transport zbiorników, hali i magazynów, konstrukcji stalowych czy infrastruktury. Usługa ta umożliwia ci również przewiezienie cięższego sprzętu drogowego, budowlanego bądź górniczego, a także elektrowni wiatrowych oraz innych elementów wykorzystywanych w branży energetycznej. W każdym z tych przypadków najważniejszy okaże się wybór właściwego pojazdu transportowego. Z uwagi na to, że sam na pewno nim nie dysponujesz, transport ciężki powinieneś przeprowadzać każdorazowo przy współpracy ze specjalizującymi się w nim firmami.


Wymaga ono zapewnienia odpowiedniego czasu przejazdu

Wielkie firmy produkujące elementy konstrukcyjne budynków czy mostów mają zawsze problemy z organizacją transportu. Najczęściej bowiem elementy, które produkują są na tyle duże, że nie spełniają norm transportowych dla ładunków standardowych. W takim przypadku należy zorganizować transport ponadgabarytowy. Jest to na pewno znacznie bardziej czasochłonne przedsięwzięcie. Wymaga ono zapewnienia odpowiedniego czasu przejazdu oraz kierowcy posiadającego odpowiednie uprawnienia. Znacznie łatwiej jest w przypadku maszyn rolniczych czy budowlanych, transport maszyn bowiem jest znacznie mniej wymagający. Najczęściej mieszczą się one ramach wymogów transportowych dla zwykłych naczep ciągników siodłowych. Przez to transport maszyn jest znacznie bardziej powszechny. Pojedyncze ładunki ponadgabarytowe transportowane są przeważnie nocą, co jest dodatkowym utrudnieniem ze względu organizacyjnego. Coraz więcej firm oferuje transport ciężki. Specjalizacja w tym zakresie jest bardzo dochodowa, ponieważ nie każdy przedsiębiorca ma w swoim zespole pracowników posiadających uprawnienia do takich ładunków.


Transport ciężki

Transport ciężki to inne określenie dla gałęzi przemysłu, jaką jest transport ponadgabarytowy. W tej nazwie znaleźć można odzwierciedlenie jej charakteru. I to na kilku płaszczyznach.
Słowo ciężki to po pierwsze odniesienie do wielkości i ciężkości towarów. Tradycyjnie na polskich drogach transportować można produkty o łącznej masie 42 ton. Tymczasem maszyny, różnego rodzaju sprzęty, czy hale ciężar ten przekraczają. Wszystko więc co waży więcej niż 42 tony, musi być transportowane w specjalnych warunkach.
Drugą płaszczyzną transportu ciężkiego, jest jego logistyka. Transport maszyn, czy elementów infrastruktury naprawdę nie jest organizacyjnie łatwy. Nie każdą trasą da się go zorganizować. Takie elementy, jak rondo, most, czy wysoki krawężnik mogą w tym przypadku uczynić trasę nieprzejezdną. Zorganizowanie więc wszystkiego cale nie jest łatwe. Tym bardziej, że dochodzą do tego dodatkowe elementy, związane z obowiązującymi regulacjami prawnymi.
I tak oto transport ciężki, wcale lekkim nie jest.